Archív pre zančku: Riešenia

Stretávate sa s tým, že sa Vaše zariadenia strácajú v sklade, či výrobe alebo ich ráno nájdete úplne vybité? Nemáte tušenia, v akom stave sa nachádzajú batérie Vašich mobilných terminálov, či tlačiarní etikiet a už vôbec netušíte, kto s daným zariadením pracoval ako posledný, než sa zistilo, že je poškodené?

ZEBRA, ako popredný výrobca a dodávateľ HW a SW riešení. sa rozhodol ako prvý na trhu reagovať na požiadavky zákazníkov a vytvoril nadstavbu pre PDA terminály a prenosné tlačiarne etikiet. Ide o nové riešenie, ktoré spoločnosť uviedla na trh pod názvom „INTELIGENTNÉ KABINETY“.

Nové kabinety slúžia ako skvelý nástroj práve pre spoločnosti, ktoré vlastnia väčšie množstvá mobilných zariadení ZEBRA a chcú mať o týchto zariadeniach prehľad a znižovať tak náklady na ich prevádzku. Zariadenia sú ukladané na jednom mieste s možnosťou pravidelnej kontroly ich stavu a informácií o tom, kto so zariadením naposledy pracoval. Práve prístup k dátam o aktuálnom stave zariadení Vám môže ušetriť nemalé náklady, pretože skladník alebo operátor vo výrobe dostane vždy len plne pripravené zariadenie, ktoré ho nebude zdržiavať pri jeho pracovnej činnosti. Vopred viete, ktoré batérie už strácajú kapacitu a môžete ich včas zmeniť. Ďalším dôležitým plusom ZEBRA inteligentných kabinetov je tiež možnosť hromadnej správy zariadení, najmä pri aktualizáciách, kedy nie je nutné „odstaviť“ každé zariadenie zvlášť, ale jednoducho aktualizáciu pošlete do všetkých zariadení v kabinete. Šetríte tak peniaze a čas, ktorý potrebujete pri správe zariadení teraz.

Kabinety, ako aj nabíjacie a komunikačné stanice vo vnútri, sa dajú uzamknúť. Na ich odomknutie je možné použiť niekoľko variantov, ako napr. uzamknutie cez PIN/heslo, čiarové kódy, či RFID zamestnanecké karty. Toto Vám zabezpečí jedinečnú identifikáciu pracovníka, ktorý si zariadenie berie a tým pádom je zaň zodpovedný. Tým sa u pracovníkov zvyšuje zodpovednosť a znižujú sa tak prípadné straty, či poškodenia zariadení. SW riešenie ZEBRA ACCESS MANAGEMENT  SYSTEM zachytáva podrobné informácie dátume a čase uloženia/vybratia zariadenia z kabinetu, úspešnosť/neúspešnosť prihlásenia zamestnanca, ID zariadenia, či jeho aktuálny stav batérie. To sa stáva silným nástrojom pre manažérov a IT sektor.

Inteligentné kabinety či uzamykateľné dobíjace stanice sú vyrábané v rôznych veľkostiach pre uloženie a správu 5-100 zariadení. Ich využitie je prevažne v retail sektore, veľkoskladoch, či logistických spoločnostiach, kde reálne hrozí, že sa zariadenie stratí, alebo ak nebude pripravené na prácu, negatívne ovplyvní logistický proces.
Ak chcete mať prehľad o stave Vašich zariadení v reálnom čase a ušetriť tak nemalé peniaze za nefunkčnosť zariadení, či ich stratu, neváhajte nás kontaktovať!

RFID v priemysle sa dnes presadzuje prakticky vo všetkých oblastiach sledovania výroby a výrobných operácií. Pomocou softvéru a mobilných počítačov (PDA) je možné efektívne sledovať nie len operácie, ale aj tie najmenšie komponenty, ktoré vstupujú do výrobného procesu. My sa spolu teraz pozrieme na oblasť sledovania priemyselných nástrojov, ktoré vo výrobných operáciách zohrávajú zásadnú úlohu.

Ide nám predovšetkým o ručné náradie, zákazkové náradie, vybavenie, formy. Mnoho priemyselných činností si vyžaduje aj špecializované nástroje vrátane nástrojov vyrobených na mieru pre konkrétnu operáciu. A tieto nástroje sú drahé, ale absolútne nevyhnutné. Preto je dôležité zabezpečenie takýchto nástrojov pred krádežou a schopnosť rýchlo ich vyhľadávať. Naše softvérové riešenie Tools Management System vo spojení s RFID prvkami Vám s týmto dokáže pomôcť. Spojenie tohto SW riešenia a RFID prvkov vám prináša najmä tieto výhody:

Zvýšené využitie vybavenia a nástrojov

Nasadenie systémov s RFID prvkami  umožňuje pracovníkom rýchlo a ľahko lokalizovať potrebné nástroje a hľadať nesprávne umiestnené nástroje, čo je dôležité pre udržanie montážnej linky v súvislej prevádzke. Správne navrhnutý systém vám môže tiež pomôcť získať prehľad o tom, ako často sa určité zariadenie či nástroj používa, čo vám umožní lepšiu kontrolu nad odpismi aktív vysokej hodnoty.

Úspora nákladov

Ak nástroje, vybavenie alebo diely nie sú ľahko  a rýchlo lokalizované, vedie to k časovým prestojom, zvýšeným nákladom na výmenu dielov a zbytočným chybám. To všetko negatívne ovplyvňuje výrobný proces. Návratnosť investícií vložených do RFID technológie sa dá tak ľahko spočítať v závislosti na znížení počtu takýchto situácií.

Predchádzanie krádežiam

Žiadny podnik o tom nehovorí nahlas, ale straty materiálu či náradia z príručných skladov sú skutočným problémom, ktorý ovplyvňuje výnosy v mnohých rôznych odvetviach. Technológia RFID pomáha sledovať spotrebný materiál a nástroje v automobilovom priemysle s cieľom zvýšiť zodpovednosť zamestnancov a zabezpečiť, aby žiaden materiál neopustil výrobný podnik bez predošlého schválenia alebo kontroly.

Zlepšenie dodržiavanie bezpečnostných predpisov

Riešenia s využitím RFID prvkov môžu manažérom pomôcť trasovať rôzne nástroje a strojné zariadenia, aby sa zaistilo, či sú včas dodávané na plánovanú údržbu. Dobre udržiavané nástroje a formy vydržia dlhšie a nespôsobujú nehody a zranenia.

Jednoduché sledovanie zásielok

Jednou z najväčších výhod RFID je obrovské zvýšenie produktivity, ktoré sa dá dosiahnuť najmä pri expedícii a príjme. Ni je nutné fyzicky kontrolovať a skenovať každú jednotlivú položku, je to možné robiť hromadne a bez zásahu operátora. A vy vždy presne viete, kde sa vo vašom dodávateľskom reťazci hľadaná položka nachádza.

Technológia RFID prešla za posledné obdobie dynamickým vývojom s cieľom prekonať výzvy týkajúce sa kovového rušenia či nasadenia v drsnom, výrobnom prostredí. Dnes už nie je problém nájsť vhodný typ RFID tagu pre všetky typy aplikácií za dodržiavaní požiadaviek na čítanie aj na veľké vzdialenosti.

Aj vy už premýšľate, kde by bolo najvhodnejšie začať ? Spýtajte sa nás.

Sme pripravení s vami vaše nápady konzultovať a pomôcť vám pripraviť jasné zadanie.

 

Jednou zo základných podmienok spätnej dosledovateľnosti je zavedenie trvalého označenia jednotlivých dielov a výrobkov, ktoré umožňuje zaznamenávať údaje o procese výroby, vrátane dodržiavania požiadaviek na ich kvalitu a bezpečnosť. Významnú úlohu zohráva takéto trvalé označenie aj v prípade riešenia reklamácií a kontrole splnenia regulačných požiadaviek odberateľov .

Klasické označovanie samolepiacimi etiketami s 2D kódmi nie je vhodné pre všetky typy výroby. V oblasti strojárenskej, ale aj plastikárskej výroby sa preto veľmi často využíva metóda priameho označovanie –  tzv. DPM (direct part marking).

Značenie mikroúderom

DPM značenie

Medzi najčastejšie používané metódy DPM značenia patrí vypaľovanie laserom alebo mikroúder. Obidva spôsoby sú zárukou trvanlivosti označenia nie len v procese výroby, kedy prechádzajú jednotlivé diely rôznymi operáciami, ale aj v celom životnom cykle hotového výrobku .

 

Značenie laserom

Veľkou výzvou u takto vytvorených kódov je však ich rýchle a spoľahlivé čítanie. Najväčším problémom tu zvyčajne býva nízky kontrast alebo lesklý povrch odrážajúce svetlo 2D snímačov čiarových kódov. Na trhu je mnoho typov skenerov schopných čítať DPM kódy, ale platí tu, že nie každý DPM skener je vhodný na každý typ DPM kódu.

 

CodeCorp CR6000 DPM

Vedľa snímačov známych výrobcov Zebra, Honeywell či Datalogic ponúkame aj snímače od menej známej firmy CODECORP., ktoré sa dľhodobo ukazujú ako jedny z najlepších na trhu a pritom sú stále cenovo veľmi dostupné. Vedia si poradiť aj s kódmi, u ktorých snímače iných, cenovo výrazne drahších značiek, zlyhávajú. Rýchlo a spoľahlivo snímajú väčšinu typov DPM kódov ako z kovového, tak i plastového povrchu. Prekážkou pre nich nie sú ani kódy s veľmi nízkym kontrastom, či umiestnené na lesklom povrchu.Typickým predstaviteľom je snímač CodeCorp CR6000 DPM ( viď obrázok). Rýchla a jednoduchá konfigurácia pre rôzne typy povrchu výrobku a pre rôzne typy osvetlenia z neho robia silného adepta pre nasadenie v širokom spektre aplikácií.

A čo ak sa odberateľ sťažuje, že kód nie je možné prečítať?

Verifikátor REA MLV-2D

Tu je treba overiť nie len čitateľnosť iným typom skenera, ale overiť predovšetkým skutočnú kvalitu DPM kódu. Pre tieto potreby je možné zakúpiť špeciálne verifikátory DPM kódov. Ide o zariadenie, ktoré dokáže presne zmerať všetky parametre DPM kódov, porovnať ich s normou pre ich vytváranie a kód zaradiť do patričnej kvalitatívnej škály. Protokol o kvalite kódu je jediným správnym argumentom v jednaniach s odberateľom o reklamáciách z dôvodu nečitateľnosti DPM kódu.

Ako jeden z vhodných typov verifikátorov pre DPM kódy môžeme uviesť kompaktný, prenosný typ REA MLV-2D. Nemecká firma REA VERIFIER sa vývojom týchto prístrojov zaoberá už od r.1982 a dnes sú tieto zariadenia používané na kontrolu a hodnotenie čitateľnosti tlačených i priamo označených kódov po celom svete. Vzhľadom k širokej ponuke od jednoduchých, prenosných až po rozmerovo väčšie stacionárne zariadenia sú verifikátory REA často prvou voľbou aj pre zákazníkov v automobilovom priemysle.

Spoločnosť CLOETTA používala vo svojej výrobnej prevádzke v Leviciach klasické kancelárske počítače vo spojení s aplikáciou na sledovanie výrobných a skladových operácií. Vzhľadom na vysokú prašnosť vo výrobných priestoroch (potravinársky škrob…) bolo nutné na týchto zariadeniach často vykonávať servis, najmä pravidelné čistenie zanesených ventilátorov, ako aj komponent vnútri PC. Táto činnosť jednak zamestnávala IT oddelenie zodpovedné za funkčnosť IT techniky a v neposlednom rade navyšovala náklady vo výrobe.

Priemyselné tablety ako náhrada klasických PC

Pracovisko vo výrobe ZEBRA ET5x + LI2208

Preto pri požiadavke na výmenu klasických, stacionárnych PC vo výrobe bola jedným z hlavných kritérií odolnosť v prašnom prostredí. Akýkoľvek ventilátor a otvor v zariadení bol nežiaducim. Spoločnosť BARTECH SLOVAKIA navrhla použitie odolných tabletov ZEBRA ET55, ktoré okrem uzavretia pred prachom ponúkali pre zobrazenie potrebných informácií aj dostatočne veľký, dotykový displej. Tieto priemyselné tablety s operačným systémom ANDROID v spojení s ručnými skenermi ZEBRA LI2208 vytvorili silný nástroj spĺňajúci všetky požiadavky zákazníka.

ZEBRA TC56 pre zber dát z výroby

Pre potreby mobilného zadávania údajov v procese výroby boli navrhnuté odolné terminály ZEBRA TC56 taktiež s operačným systémom ANDROID, ktorý sa stáva novým štandardom a v mobilných zariadeniach postupne nahrádza už dosluhujúci operačný systém Windows CE. Tieto terminály poskytujú obsluhe dostatočne veľký displej pre zobrazenie všetkých dôležitých informácií bez potreby scrollovania a zároveň svojou hmotnosťou neobťažujú obsluhu.

Priemeyslné tablety aj na vozíkoch

Podobná situácia bola aj na logistike, kde bolo treba riešiť náhradu už dosluhujúcich PDA terminálov s OS WIN CE, novými zariadeniami s OS Android. Po krátkej skúšobnej prevádzke s viacerými typmi terminálov i tu nakoniec medzi skladníkmi zvíťazili tie isté terminály ZEBRA TC56, aké boli vybraté už pre pracovníkov vo výrobe.

Pracovisko obsluhy vyskozdvižného vozíka

Zostávalo vyriešiť požiadavku na vybavenie vysokozdvižných vozíkov zariadením s väčším displejom, keďže obsluha vozíka potrebuje vidieť pri vyskladnení viacero informácií. Túto požiadavku zákazníka napokon taktiež splnili odolné tablety ZEBRA ET5x v kombinácii s robustným rámom pre uchytenie na vozík a vrátane priameho nabíjania tabletov z vysokozdvižného vozíka. Tieto tablety boli pre rýchle spoľahlivé skenovanie kódov doplnené skenermi ZEBRA DS3678, ktoré vydržia aj drsnejšie zaobchádzanie obsluhy a náhodné pády z kabiny vozíka na podlahu.

Monitoring OEE na tablete ZEBRA ET5x

V procese realizácie samotného projektu, po prvých pozitívnych skúsenostiach z výroby a logistiky, vznikli ďalšie požiadavky na využitie tabletov aj na sledovanie OEE a údržby strojov vo výrobe. Komplikáciou nebolo ani to, že program pre sledovanie OEE beží iba pod operačným systémom WINDOWS. ZEBRA ponúka tie isté tablety aj s operačným systémom Windows 10, ktoré boli napokon na tieto pracoviská nasadené.

Slovo zákazníka

Na otázky, ak je so súčasným riešením spokojný zákazník, nám odpovedal Ing. Peter Mikula – IT špecialista Cloetta

Prečo zariadenia od spoločnosti ZEBRA technologies ?

„Zariadenia ZEBRA sme používali aj v minulosti. Odolnosť, funkčnosť a spoľahlivosť sa nám dlhodobo potvrdili v praxi.“

Prečo BARTECH SLOVAKIA spol.s.r.o ?

„Pre tento projekt sme nehľadali len dodávateľa HW. Vedeli sme, že BARTECH SLOVAKIA dokáže zastrešiť kompletnú dodávku riešenia od analýzy potrieb, cez odborné poradenstvo až po finálne nasadenie vrátane popredajného servisu. Záručný aj pozáručný servis tlačiarní je vykonávaný vo vysokom štandarde bez obmedzenia našich výrobných činností. BARTECH SLOVAKIA je Premier Business Partner spoločnosti ZEBRA Technologies zaslúžene. “

O firme

Firma CLOETTA, založená v roku 1862, je poprednou cukrárenskou spoločnosťou v severských krajinách a Holandsku. Vyrába a uvádza na trh cukrovinky, čokoládové výrobky, orechy, pastilky, žuvačky a koncept pick & mix. Celkovo sa ich výrobky predávajú na viac ako 50 trhoch na celom svete. Cloetta vlastní niektoré z najsilnejších značiek na trhu, napr. Läkerol, Cloetta, Candyking, Jenkki, Kexchoklad, Malaco, Sportlife, Red Band a Nutisal, z ktorých väčšina má dlhoročnú kultúrnu tradíciu.

V poslednej dobe sa stále častejšie stretávame s požiadavkami zákazníkov na zjednodušenie vytvárania, správy a tlače štítkov. Centralizácia tlače štítkov je cesta, ako znížiť potrebu času na prípravu tlače ako aj samotný proces tlačenia. Ďalším prínosom tohto riešenia je taktiež zníženie chybovosti v celom procese vytvárania tlače štítkov a zamedzenie neoprávneným zásahom do finálneho vzhľadu etikety. 

Takú požiadavku sme pred časom obdržali aj od nášho významného zákazníka ZELINÁRSKA s.r.o., a v tomto článku prinášame stručné zhrnutie ako tento proces prebiehal.

Požiadavka zákazníka

Základnou požiadavkou zákazníka bolo vyriešiť tlač expedičných etikiet, ktoré by bolo možné vytvárať a editovať na jednom mieste, v jednom programe a súčasne odosielať na ktorúkoľvek tlačiareň v sieti. Cieľom bolo zabezpečiť tak tlač v presne stanovený čas na starej aj novej prevádzke. Zákazník tiež požadoval používanie špeciálneho kódu GS1 Databar. Doposiaľ mal zákazník pre tlač k dispozícii iba základnú verziu SW Labelview BASIC.

GS1 Databar je lineárny čiarový kód, do ktorého sa dá zakódovať viac údajov o tovare. Vždy obsahuje GTIN produktu a môže obsahovať dátum, šaržu, hmotnosť a ďalšie údaje. Kód sa s narastajúcim množstvom údajov zväčšuje, preto sa vždy kódujú len nevyhnutne potrebné údaje.

  • Keď obsahuje dátum, je nástrojom riadenia zásob
  • Keď obsahuje číslo šarže, je nástrojom spätnej vysledovateľnosti
  • Môže obsahovať aj dátum aj šaržu

Návrh a realizácia riešenia

Nakoľko zákazník disponoval len základnou verziou programu Labelview Basic, bolo nutné na základe požiadaviek prejsť na verziu Labelview GOLD, ktorá umožňuje sieťový management tlače etikiet podľa stavu balenia na jednotlivých pracovných pozíciách. Vďaka tejto verzii programu vieme teda zabezpečiť tlač z kancelárie vedúceho výroby/vedúceho expedície presne na konkrétnej tlačiarni štítkov vo firemnej sieti, ktorá prislúcha danému pracovisku. Toto riešenie dokáže minimalizovať čas na označenie prepravného balenia etiketami pre následné vyskladnenie.

Zo strany Bartech Slovakia bol teda dodaný nový SW Labelview GOLD, vykonaná inštalácia anstavenie programu, prenos predchádzajúcich licencií na iné PC a následné zaškolenie obsluhy. Vďaka skúsenostiam našich technikov sa taktiež predišlo tomu, aby zákazník prerábal celú databázu etikiet. Nainštalované boli nové tlačiarne etikiet, ktoré sme následne pridali do aktuálneho zoznamu tlačiarní v starej a novej prevádzke.

Použitý SW a HW

Pri realizácii projektu bol použitý SW Labelview GOLD VM (virtual machine), ktorý bol inštalovaný na virtuálne PC. Na nové expedičné miesta boli nasadené tlačiarne TOSHIBA B-EX4T2 TT 600 DPI Flat head, ktoré dokázali splniť požiadavku na rýchlu a kvalitnú tlač expedičných etikiet v súlade s predstavami zákazníka.

Slovo zákazníka

Chceme sa pracovníkom firmy BARTECH SLOAVKIA poďakovat za ústretový a profesionálny prístup, ktorý  nám pomohol zvýšiť kvalitu a efektivitu výstupnej kontroly u všetkých našich závodov.

Anikó Pellérdi

Vysledovateľnosť výrobkov alebo track & trace  zohráva dôležitú úlohu pri ochrane spotrebiteľov nielen vo farmaceutickom priemysle.  Aj výrobcovia tabakových výrobkov musia dodržiavať smernicu EÚ 2014/40 / EÚ, ktorá zavádza sledovanie výrobkov od výrobcu až po konečného spotrebiteľa.

Očakávalo sa, že v období piatich rokov od prijatia smernice bude kompletný systém sledovania cigariet a jemných tabakových výrobkov implemetovaný.Toto časové okno sa malo „uzavrieť“ v máji 2019. Popredný výrobcovia tabakových výrobkov sa ale správne domnievali, že to bude príliš krátka doba na implementáciu potrebného SW a HW vybavenia. Preto je nariadenie posunuté a do platnosti vstupuje až v máji tohto roku. Podľa tejto platnej legislatívy je nutné mať tabakové výrobky označené tzv.DOT kódom, ktorý obsahuje štandardne 28 znakov, ktoré slúži ako „rodné číslo“ daného výrobku. Bude sa dať z neho zistiť, kde bol tabakový výrobok vyrobený, kto ho vyrobil, prípadne, kde bol predaný koncovému zákazníkovi. Dáta o jednotlivých výrobkoch sú dostupné finančnej správe ako aj komisii EÚ. Cieľom celého procesu je zadať jedinečný identifikátor výrobku pre jeho odsledovanie v dodávateľskom reťazci. Druhou nemenej dôležitou myšlienkou tohto riešenia je znížiť počet nelegálne vyrábaných tabakových výrobkov na celosvetovom trhu.

Vhodné HW riešenie

V rámci nášho portfólia Vám vieme poskytnúť skenery a mobilné PDA terminály podporujúce čítanie práve spomínaných DOT kódov tak, aby ste vedeli ich včas začleniť do svojho informačného systému.

Honeywell_Xenon1952G

Datalogic_GM4500

Zebra TC51/56/70/75

Unitech EA510

Honeywell_CT40/50/60

Nie len aktuálna situácia s pandémiou, ale obecne skvalitnovanie zdravotnickej starostlivosti nás čoraz častejšie núti hľadať rýchly a spoľahlivý spôsob identifikácie pacientov či liekov. Spôsob ako zabezpečiť podanie toho správneho lieku v správny čas a správnemu pacientovi by malo byť prioritným bodom v rámci zabezpečenia kvalitnej zdravotníckej pomoci.

Na trhu aktuálne existuje niekoľko spôsobov ako zabezpečiť vnútorný manažment v zdravotníctve a teda aj logistiku jednotlivých liečiv konkrétnym pacientom. Medzi prvotné úkony pri prijímaní nového pacienta jednoznačne patrí jeho označenie. V tomto prípade je možné použiť jednoduché a rýchle riešenie v podobe označenia pacientov identifikačnými náramkami. Tie zaručujú podanie správneho lieku správnemu pacientovi na základe informácií a jedinečného identifikačného kódu. Veľký prínos má toto označenie pri pacientoch, ktorý sú v bezvedomí a nemôžu sa identifikovať sami. Tieto identifikačné náramky je možné potláčať na takmer všetkých bežne dostupných termotlačiarniach, ale na trhu existujú aj špeciálne tlačiarne iba pre tento účel. Ich výhodou je predovšetkým priaznivá cena ako aj jednoduchá a rýchla výmena spotrebného materiálu.

Presnú a jednoduchú identifikáciu však nie je potrebné dodržať len pri identifikácii pacientov. Najmä v aktuálnej situácii potrebujú nemocnice a laboratóriá riešiť prevažne označenie vzoriek výterov a odberov krvi. Takéto riešenie sa dá zabezpečiť stolnými tlačiarňami etikiet v prevedení healthcare. Pokiaĺ Váš zdravotnícky či laboratórny iinformačný systém nepodporuje priamu tlač štítkov na termotlačiarniach, odporúčame pre tvorbu a editáciu etikiet využitie SW  BarTender Automation, ktorý ľahko pripojite k akéjkolvek databáze či informačnému systému.

Pre rýchlejšie vyhľadanie pacienta v databáze nemocnice a overenie správnej diagnózy a liečby sa používajú špeciálne skenery alebo priamo digitálny asistenti – prenosné terminály – s antibakteriálnym krytom. Tieto zariadenia určené do zdravotníctva sa v dnešnej dobe dodávajú prevažne v prevedení pre snímanie 2D kódov a RFID tagov. Celý povrch zariadení výborne odolá opakovaným čisteniam dezinfekčnými prípravkami, čím poskytuje maximálnu ochranu pred prenosom baktérií. Väčšina moderných healthcare skenerov si tiež poradí s poškodeným kódom (manuálne poškodenie etikiet na vzorkách pri prevoze).

Aktuálna situácia si pýta rýchlu a presnú identifikáciu a prístup k informáciám v reálnom čase. Nie je priestor a čas na zdĺhavú papierovú evidenciu.

Informujte sa o možnostiach identifikácie pacientov, či odobraných vzoriek u nás – obchod@bartech.sk

Zákazníci, ktorí využívajú naše riešenie Tools Management System na evidenciu montážnych prípravkov a náradia, majú teraz príležitosť a možnosť požiadať o implementáciu nového modulu ÚDRŽBA.

Riešenie TMS už vo svojej základnej verzii sleduje a zaznamenáva vykonávanie údržby či opráv evidovaných zariadení, ale iba začiatok a koniec tohto procesu. Doposiaľ nebolo možné sledovať samotný proces vykonávania údržby, zaznamenávať jednotlivé vykonané operácie, ani systémovo plánovať opravy, revízie či údržbu. A toto je možné teraz zmeniť.

Celkový prehľad o plánovanej údržbe

Celé riešenie bolo vyvinuté v úzkej spolupráci s našimi stávajúcimi zákazníkmi a spĺňa ich požiadavky na plánovanie a evidenciu. Implementácia tohto modulu nijako neovplyvňuje stávajúcu štruktúru TMS a historické záznamy, aj keď ide skutočne o samostatnú, voliteľnú nadstavbu celého systému.

Hlavné funkcie modulu ÚDRŽBA

  • Individuálne zostavenie pracovného postupu pre každý prípravok
  • Jednoduché zostavenie Plánov údržby pre viacero prípravkov
  • Evidencia vykonaných úkonov vo väzbe na operátora
  • Generovanie a uchovávanie záznamov o údržbe – Servisných listov
  • Možnosť ukladania dokumentov k pracovnému postupu
  • Možnosť ukladanie obrázkov – fotiek – opraveného prípravku

Prehľad plánov údržby

Zostavenie plánu údržby

Pracovný postup údržby

 

V blízkej budúcnosti by mal byť tento modul doplnený aj a automatické generovanie a rozosielanie e-mailových správ zodpovedným pracovníkom s upozornením na nutnosť vykonania údržby či revízie zariadení, ktoré už prekročili stanovené limity.

Pokiaĺ potrebujete viacej informácií o systéme TMS a jeho novej funkcionalite neváhajte nás kontaktovať  – obchod@bartech.sk alebo +421 905 312870

V priebehu letných mesiacov sme vydali novú verziu univerzálneho SW riešenia StepCheck, ktoré napomáha pracovníkom montáže či expedície pri finalizácii produkcie a zaznamenáva informácie o statuse jednotlivých vykonaných operácií.  Začiatkom mesiaca septembra nasledovne prebehla prvá inštalácia tejto verzie na novom montážnom pracovisku firmy PRIMA Poprad. 

Z čoho sa skladá riešenie StepCheck

Celé riešenie pozostáva z priemyselného PC s dotykovým panelom s inštalovaným SW produktom StepCheck a z určitého počtu periferných zariadení. SW riešenie STEPCHECK podporuje až 4 RS-232 porty, 4 USB porty, 1x Ethernet port a až 32 logických vstupov a výstupov.

V administračnom rozhraní aplikácia StepCheck ponúka možnosť užívateľsky si definovať rôzne typy výrobkov a parametre ich kontroly v procese výroby či balenia. Pre každý výrobok je tu možnosť definovať  kontrolné kroky a ich poradie ako aj tlač finálnych štítkov a takto definovaný spôsob kontroly ukladať.
Definícia kontrolného kroku spočíva v jeho pomenovaní, priradení vstupného rozhrania a zadefinovaní vstupnej masky či konkrétnej hodnoty, ktorá sa má na danom porte overovať, prípadne vo vložení nákresu či fotografie daného kroku. Vstupy môžu byť manuálne, potvrdzované obsluhou na dotykovom paneli, rovnako ako aj automaticky preberané z rôznych elektrických, pneumatických a iných meriacích a kontrolných zariadení – snímačov čiarového kódu, indukčných snímačov, elektrických skrutkovačiek, nýtovačiek,atď. V administračnom rozhraní nájdete aj nástroje pre zálohovanie a export nazbieraných dát o testovaných výrobkoch,

Hlavné výhody tohto riešenia

  • Možnosť automatických i manuálnych vstupov
  • Vizuálna navigácia operátorov pri vykonávaní jednotlivých krokov
  • Rýchle zaškolenie operátorov
  • Evidencia dôležitých kvalitatívnych parametrov výrobku
  • Evidencia operátorov vykonávajúcich finálne testy
  • Možnosť prepojenia viacerých pracovísk
  • Rýchlosť implementácie u zákazníka

Bežný pracovný postup

V prvom kroku sa musí operátor prihlásiť a nasledovne vybrať model výrobku, ktorý sa má kontrolovať. Po tejto voľbe sa mu na obrazovke zobrazí vo veľkom rámčeku prvý krok, ktorý sa má vykonať. Po jeho správnom vykonaní sa prvý krok výrazne podfarbí zelenou farbou a zobrazí sa ďalší rámček s inštrukciou pre ďalší krok. Operátor je týmto spôsobom po celú dobu práce navigovaný, aké kroky a v akom poradí je nevyhnutné vykonať pre overenie kvality daného výrobku. Žiaden krok nie je možné vynechať. Keďže všetky požadované kontrolné kroky boli úspešné, je možné na záver vytlačiť na pripojenej TT tlačiarni finálnu etiketu so sériovým číslom výrobku. Operátor skenovaním kódu na etikete overí čitateľnosť i správnosť vytlačených údajov a výsledky kontroly program uloží do databázy so statusom OK. Pri neúspešnom teste niektorého z postupných krokov program zobrazí ponuku chýb. Operátor určí typ chyby, do databázy sa uloží nový záznam so statusom chyby a aplikácia sa nasledovne vráti na začiatok kontrolného procesu, kde čaká na vloženie nového kusu.

Pokiaľ Vás riešenie zaujalo, neváhajte nás pre viacej informácií kontaktovať telefonicky či mailom na adrese obchod@bartech.sk

 

Opäť vystavujeme v pavilóne F stánok č.46. Tento rok aj so ZEBRA Technologies. Radi Vás privítame v našej expozícii a predstavíme riešenia pre výrobu, sklady a logistiku. Príďte si vyskúšať nové SW aplikácie aj nový HW. Využite možnosť pobaviť sa s odborníkmi na idetifikačné technológie pre označovanie a zber dát cez čiarové, 2D aj RFID kódy.

Pozvánka na Medzinárodný strojárenský veľtrh a ELOSYS v Nitre

Na čo sa môžete tešiť, čo môžete vidieť a vyskúšať si?

  • predstavíme riešenie pre kompletný zber dát a dosledovateľnosť xTrace
  • silný nástroj pre evidenciu a sledovanie prípravkov, nástrojov a foriem TMS
  • riešenie pre minimalizovanie chybovosti operátora vo výrobe PICK TO LIGHT
  • aplikáciu pre kontrolu presnosti vykonávania sledu operácií STEP CHECK
  • kontrola expedovaného tovaru Just-In-Time PRODUCTION MONITORING BOARD
  • program pre evidenciu výrobných operácií EVOP online
  • mobilnú aplikáciu pre tlač štítkov MPrint na prenosných tlačiarniach BT, WiFi, LAN
  • techniku pre označovanie a identifikáciu pomocou kódov ZEBRA Technologies

Video pozvánka

 

Na stretnutie s Vami sa teší naše obchodné oddelenie.